fredag 10. oktober 2008

Valpepasser

Utsikt over fjorden kvart på 8 i dagtidlig. En liten bit av en regnbue stupte rett ned i skogen på veståsen. Veldig flotte farger som ikke kan gjengis godt nok med mitt kamera.

Har fått det ærefulle oppdrag og passe en "liten" vakker pyrineervalp på 4 mnd. Hun han vært hos oss før men det er mange kg siden. Hun er 4 mnd nå og tipper hu iallfall veier 25 kg, 0-25 kg på 4 mnd er bra vekst det, men slik er det jo med store raser.

Vi er i "lykkelige omstendigheter" dvs leonbergertispa som ble parret for ca 5 uker siden har valper i magen. Om det blir en flott liten tispevalp som passer oss gjenstår å se, men det er veldig spennende nå som det endelig er valper "på tur" for vi har ventet lenge. Har kjøpt 3 leonbergere fra samme oppdretter før. Min siste leonberger døde brått fra oss i vinter og de siste 8 mnd har jeg vært ikke vært hundeeier og det er rart siden jeg alltid har hatt hund(er).

Her er noen bilder fra dagens formiddagstur på halmstubben:


Dette siste bildet er tatt for 2 måneder siden og da var hu veldig mye mindre.

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Heisan =) For en vakker natur dere har. Regnbuen var nydelig=)
Ååååå for en herlig "liten" pyreer valp. De er så skjønne og deilige. =)

Kos deg så masse med den i helgen0)
Klem =)

Klaffen sa...

har du sett for en nydelig valp da - og fint bilde/natur forøvrig. ikke vært på bloggen din før, men jeg kommer garantert innom. her var det mye fnt og insp. klem

NUSSE sa...

Pyrineere er utrolig flotte hunder! Men jeg skvetter alltid litt når jeg ser dem fordi de alltid er større enn jeg husket, hihi :)