søndag 24. august 2008

5-års bryllupsdag





Lørdag var det 5 år siden vi giftet oss! Bryllupsdagen ble feiret med champagne, masse forskjellige frukter, deilige oster og eplekake.
Roser fra min kjære.



Jeg simpelten elsker 1700-tallet og lot meg sterk inspirere av det når jeg la planer for bryllupet vår. Jeg har designet og laget bryllupsantrekkene til min mann, mine 6 brudepiker (her er de 4 eldste avbildet) og meg selv. Gullsilken til kjolene og gullbrokaden til min mannsvest er kjøpt i Hong Kong av noen venner, den sorte tykke silken til min manns bukse og jakke kjøpte vi i Hellas, strømpene hans er fra Østerrike, skoene mine og tiaran er bestilt fra Sverige, gullblonden er fra India, og den hvite blonden fra Drammen... Planleggingen og ikke minst å skaffe de riktige stoffene tok en del måneder, men vi ble veldig fornøyde alle sammen.
Vielsen skjedde i Mariakirken til venstre på bildet. Mariakirken er bygget før 1150 og er en langkirke med romanske og gotiske stiltrekk.



Orgelet inne i kirken er et nydelig barockorgel som kom til kirken rett før vi ble viet. Musikken under vielsen var stort sett komponert på 1700-tallet, selvfølgelig :-)
Selskapet ble holdt i Steinhuset som er nesten like gammel som kirken.

Her er bordene nesten ferdigpyntet.

Ganske gøy å sitte å titte på bildene fra utdrikningslaget, bryllupet og bryllupsreisen.
Av og til føles det som en evighet siden... Alt som hadde med bryllupet å gjøre fra forberedelse, utdrikningslag, bryllup og brylupsreisen huskes som et vidunderlig vakkert og litt uvirkelig eventyr.

6 kommentarer:

Sigurd Olav Silset sa...

oioioi! For en drøm av et bryllup! Du er utrulig dyktig som har kreert de flotte kjolene! Så artig at du hadde et litt "annerledes" bryllup, dere var virkelig flotte alle sammen!!

Drømmen om en eplehage sa...

Gratulerer med 5år som fru!

Du og du så gjennomført da... Kjempeflott!

Ha en strålende helg fylt med romantikk!

ANETTESHUS.COM sa...

Gratulerer så mye med 5 års bryllupsdag!!! Helt tydelig at dere hadde en flott dag:) Nydelige kjoler!

Anette

Kerstin sa...

Tusen takk for omtanke.
Gratulerer med 5 års bryllupsdag!For noen utrolig vakre bilder fra bryllupet deres. Det må ha vært en drøm. Og en god del planlegging og forberedelser. Det er nok minner som sitter for alltid også for gjestene deres.
Ha en flott dag!
Kerstin

Trude sa...

Hei,koselig blogg du har!Fine bilder fra bryllup og det du har laget.
Det ligger en link på siden min vedr den maskinen jeg bruker, Bernina. Kan absolutt anbefales. Har prøvd flere merker,men veldig fornøyd med denne. Ta en titt, send meg gjerne en mail om det er noe jeg kan svare mere på. Vi høres igjen

NUSSE sa...

Wow! Sydde du alt selv til bryllupet også? Jeg detter snart av stolen :-) Nydelige antrekk og skikkelig særpreg på bryllupet! Det er ikke mange som er så flittige og flinke som deg, det skal være sikkert.